Blog 73: Een reactie hier en een wens daar.. - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Annemiek Karsijns - WaarBenJij.nu Blog 73: Een reactie hier en een wens daar.. - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Annemiek Karsijns - WaarBenJij.nu

Blog 73: Een reactie hier en een wens daar..

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

13 Januari 2010 | Kenia, Mombassa

Na al dat geklets over mijn rondreis, grappen en grollen over krijsende kippen en gidsen zonder tanden, vind ik het wel weer eens leuk jullie op de hoogte te houden van welke wensbriefjes ik allemaal alweer open heb gemaakt..

Het blauwe bakje waar ooit 80 briefjes in zaten, begint aardig leeg te raken.. Het maakt me aan de ene kant een beetje triest, omdat dat betekent dat het er bijna op zit! Maar aan de andere kant word ik er ook weer blij van! Want.. het herinnert me eraan dat ik jullie allemaal héél snel weer ga zien!

Er is inmiddels bijna geen plek meer op mijn muur.. En elke ochtend als ik wakker word, word ik weer even aan jullie herinnert.. :-)

Vandaag maakte ik alweer briefje 73 open…

De familie Nederlof belooft op hun briefje me te gaan volgen op de website.. Nou, ik ken geen personen die hun beloften meer waargemaakt hebben dan jullie! Hardinxveld is nog nooit zo dichtbij geweest, want elke dag heb ik wel een reactie vanuit dat kleine dorpje aan de A15!!
Een kritische opmerking van Agnes (en op de achtergrond waarschijnlijk ook van Jan), een lulverhaal van Paula (grapje ;-)), een oneliner van Noortje of een kreet van Ankie! Super leuk!!

Ook m’n collega’s zijn lekker op dreef.. Gelukkig heb ik niet alle verhalen in de blogs geschreven, want ik kan niet wachten jullie ook wat verhalen in real-life te vertellen..
En ja.. misschien ook wel het verhaal over “de man in de boot van Ingrid” (want ja, ook dat briefje is inmiddels getrokken).. ;-)

Verder had Els het met haar briefje bij het rechte eind en drukte Anita me op het goede moment weer even met mijn neus op de feiten!

De briefjes uit Beneden-Leeuwen hangen ook wel op mijn muur.. Boy vindt namelijk dat we na terugkomst weer snel moeten gaan stappen.. (Waar ik het natuurlijk helemaal mee eens ben!! Waar gaan we heen?!?! Ludenscheid ofzo ;-))

En vanuit Krommenie dwingt Renee me om weer “heel” terug te komen.. En dat was ik inderdaad wel van plan.. al heb ik soms de neiging mezelf in tweeën te splitsen.. 1 helft voor hier, en 1 helft voor bij jullie! (Nog een weekje meis, dan kom ik een borrel bij je doen!!!)

Ik heb nu nog maar een paar briefjes te gaan en ik ben héél benieuwd welke mensen er nog langskomen.. Het laatste briefje wil ik bewaren voor in de lucht opweg naar huis.. Ik ben benieuwd van wie dat zal zijn..

Opnieuw weer bedankt voor alle leuke teksten, grappen en lieve woorden. Jullie weten me elke dag weer even te raken!

Oh enne voor Frank: Jouw briefje was niet de laatste, dus je wens kan ik nog 7 dagen gebruiken! :-)

  • 14 Januari 2010 - 22:27

    Paula:

    hahahaha:D

    echt leuk een muur vol briefjes :D ziet er echt hip uit :D

  • 14 Januari 2010 - 22:57

    Pa:

    De wens is de vader van de gedachte en het gemis de moeder van de wens.

  • 15 Januari 2010 - 08:06

    Kim Van Den Berg:

    Geweldige muur hoor!!!
    Het begint af te tellen en dat zal best een dubbel gevoel zijn maar weet dat niemand deze bijzondere ervaring ooit nog af kan nemen!!!
    Spreek je snel x

  • 15 Januari 2010 - 08:24

    Ankie:

    Ik zit nu op school, maar ik ga hem nu niet lezen, dat doe ik thuis wel... maar ik ging ff m'n mail kijken en toen zag ik dat je een blog had gedaan. echt leuk al die briefjes op je muur:D:D

    xx
    Ankie

  • 15 Januari 2010 - 10:22

    Jantine En Tim:

    Zijn onze briefjes voor het laatst of hangen ze er al bij??

    Xxx

  • 15 Januari 2010 - 10:49

    Annemiek:

    Jantine, Als je mijn blogs gelezen had, had je ze allang voorbij zien komen ;-)

  • 15 Januari 2010 - 11:13

    Jolene :

    Al die briefjes hebben jou vast door Kenia heen gesleept en al jou verhalen ons door de winter dip hahaha En als ik eerder had geweten dat die wijn daar zo slecht was dan had ik die fles echt wel opgestuurd ;D

    xx Lien

  • 15 Januari 2010 - 13:49

    Ankie:

    Haai,

    Leuke blog!! En een leuke foto, maar dat had ik al (op school) gezegt.

    En ik sta er ook in:D:D XD

    xx
    Ankie

  • 15 Januari 2010 - 21:53

    Agnes:

    Nou, als de muren op je af komen geeft dat helemaal niet!
    We gaan je zien he, volgende week zondag!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Annemiek

In 2009 vertrok ik in het kader van mijn opleiding Pedagogiek voor het eerst naar Kenia om daar samen met 3 studiegenoten een project op te zetten voor kinderen met een beperking. Drie maanden later, veel nieuwe en bijzondere ervaringen verder, lieten we een project met 150 kinderen achter. Terug in Nederland kon ik het niet loslaten en ontstond het plan om het project verder voort te zetten... Inmiddels heb ik samen met Marloes en Kim de Stichting Why Not opgericht, om zo het werk voor deze kinderen voort te zetten. Op 13 december 2010 vertrok ik voor de tweede keer naar Kenia, dit keer samen met Marloes en Kim... Na een maand moest ik weer terug naar Nederland om af te studeren. Kim en Marloes bleven... Het is nu 2013 en ik ben al bijna 3 jaar niet meer in Kenia geweest. Hoog tijd dus om weer terug te gaan!! Op 7 december 2013 ga ik voor ruim 3 weken weer terug, om alles weer opnieuw te beleven!!

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 135505

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 27 Maart 2016

Bliksembezoek?!

25 Mei 2015 - 12 Juni 2015

Terug van weggeweest

06 December 2013 - 29 December 2013

3 jaar later....

13 December 2010 - 13 Januari 2011

Terug naar Kenia (2010-2011)

05 November 2009 - 21 Januari 2010

Miek naar Kenia

19 Oktober 2009 - 21 Oktober 2009

Als een wervelwind door Rome

Landen bezocht: