Blog 79: Er is een tijd van komen.. - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Annemiek Karsijns - WaarBenJij.nu Blog 79: Er is een tijd van komen.. - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Annemiek Karsijns - WaarBenJij.nu

Blog 79: Er is een tijd van komen..

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

19 Januari 2010 | Kenia, Mombassa

En er is een tijd van gaan..

(En mijn moeder zou zeggen: “En die tijd is nu gekomen”)

Na dit soort ervaringen hebben mensen vaak de neiging te roepen dat ze het voortaan allemaal anders (en beter) gaan doen. Allemaal goede voornemens, met de beste bedoelingen maar vaak binnen twee dagen zijn ze weer terug bij af, en leven weer volgens hun oude patroon..
Ook mij zal dat weer overkomen. Luxe went nu eenmaal heel snel en je komt al gauw weer in aanraking met je eigenschappen..

Ik heb veel geleerd in Kenia, en ik hoop echt dat ik daar een en ander van mee naar huis neem.

Iedereen vraagt ons: wanneer komen jullie terug en ook mensen uit Nederland vragen me, wanneer ga je weer terug. Ik weet het niet. Je hoort wel eens dat mensen helemaal euforisch zijn wanneer ze uit een ander land terug komen in Nederland. Ze roepen dan dat het in dat andere land véél beter was.. en dat ze het liefst meteen weer terug willen..
Voor mij is het eigenlijk andersom.. Door even weg te zijn uit Nederland ben ik juist ingaan zien wat ik zo waardeer aan mijn thuis. Natuurlijk zijn er dingen die ik niet gemist heb (treinvertaringen, het haasten, het weer , ok behalve de sneeuw dan) maar toch weegt dat niet op tegen wat ik wel gemist heb.. Maar dat is zoooveel en zo diepgaand dat ik dat allemaal nog wel een keer gewoon vertel..

Daarvoor geeft het me nu een te goed gevoel dat ik weer lekker naar huis mag.

Nee zoals het er nu uitziet ben en blijf ik gewoon lekker een rasechte Hollander, die gewoon af en toe het land uit wil op zoek naar nieuwe ervaringen.. Ik denk dat ik zeker nog eens terugga naar Kenia, het kan zijn binnen een jaar, maar misschien ook wel op de langere termijn..

Ik zie het wel.. Als ik iets geleerd heb hier in Kenia is het wel om niet te veel te plannen, dus laat ik dat nu dan ook niet doen.

We weten dat we hier met alles wat we konden écht iets bereikt hebben, en dat maakt me een gelukkig mens en doet me alle tranen en nare gevoelens vergeten. We hebben het hier goed gehad en we hebben het goed gedaan..

Het is goed zo!

Ik ga lekker bij spulletjes pakken, vanavond nog 1x uit eten en lekker genieten van de laatste dingen in Kenia die ik vanaf morgen iet meer kan doen.

Morgen vliegen we om 16.30 uur naar Nairobi en om 24.00 uur naar Brussel.
Donderdag zullen we om 09.00 uur landen in Brussel.. En dan gaan we lekker terug naar NEDERLAND!!

Kuss!!

  • 20 Januari 2010 - 10:45

    Sandrien:

    Ik wens je alvast een hele voorspoedige terugreis en voor morgen: welkom terug alvast in ons kouwe kikkerlandje!

  • 20 Januari 2010 - 10:45

    Sandrien:

    En Yes! Op de valreep nog even de eerste :-)

  • 20 Januari 2010 - 12:03

    Pa:

    Ervaring is wat je bezit, kort nadat je het nodig had.

  • 20 Januari 2010 - 13:09

    Kim Van Den Berg:

    Ik wens je ook een hele goede terug reis en geniet van het weerzien met familie en vrienden!!
    Tot snel meis dan kletsen we weer bij!
    x

  • 20 Januari 2010 - 14:32

    Noortje:

    Zoals het klokje thuis tikt...

  • 20 Januari 2010 - 14:46

    Ankie:

    Tot zondag:D

  • 20 Januari 2010 - 15:02

    Paula:

    nou tot zondag dan maar...^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Annemiek

In 2009 vertrok ik in het kader van mijn opleiding Pedagogiek voor het eerst naar Kenia om daar samen met 3 studiegenoten een project op te zetten voor kinderen met een beperking. Drie maanden later, veel nieuwe en bijzondere ervaringen verder, lieten we een project met 150 kinderen achter. Terug in Nederland kon ik het niet loslaten en ontstond het plan om het project verder voort te zetten... Inmiddels heb ik samen met Marloes en Kim de Stichting Why Not opgericht, om zo het werk voor deze kinderen voort te zetten. Op 13 december 2010 vertrok ik voor de tweede keer naar Kenia, dit keer samen met Marloes en Kim... Na een maand moest ik weer terug naar Nederland om af te studeren. Kim en Marloes bleven... Het is nu 2013 en ik ben al bijna 3 jaar niet meer in Kenia geweest. Hoog tijd dus om weer terug te gaan!! Op 7 december 2013 ga ik voor ruim 3 weken weer terug, om alles weer opnieuw te beleven!!

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 135343

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 27 Maart 2016

Bliksembezoek?!

25 Mei 2015 - 12 Juni 2015

Terug van weggeweest

06 December 2013 - 29 December 2013

3 jaar later....

13 December 2010 - 13 Januari 2011

Terug naar Kenia (2010-2011)

05 November 2009 - 21 Januari 2010

Miek naar Kenia

19 Oktober 2009 - 21 Oktober 2009

Als een wervelwind door Rome

Landen bezocht: