Blog 68: Liefs uit… de mooiste plekjes van Kenia - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Annemiek Karsijns - WaarBenJij.nu Blog 68: Liefs uit… de mooiste plekjes van Kenia - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Annemiek Karsijns - WaarBenJij.nu

Blog 68: Liefs uit… de mooiste plekjes van Kenia

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

08 Januari 2010 | Kenia, Eldoret

“Want zij stuurt me kaarten uit Madrid en uit Moskou komt een brief, met de práchtigste verhalen. En God wat is ze lief. Gisteren uit Lissabon: ik mis je en een zoen.. Vandaag uit Praag een kattenbel, want er is zoveel te doen. En morgen als de postbode m’n huis weer heeft gevonden, dan stort ze mijn hart vol.. met al het liefs uit Londen..”

(Bløf – Liefs uit Londen)

Vanavond lag ik even lekker muziek te luisteren en toen kwam dit nummer van Bløf voorbij.. Het klonk me wel bekend in de oren..

Want.. Ik ben natúúrlijk ook heel lief, al stuur ik geen kaarten en souvenirs naar jullie… Maar wat ik wel doe is elke dag een verhaaltje schrijven en m’n oma’s hebben samen wel een paar brieven ontvangen. En natuurlijk heb ik inmiddels ook al wel wat souvenirs ingeslagen.. Ben vandaag nog wezen shoppen met Essy. :-)

Nee grapje, wat ik natuurlijk bedoel is dat het voor mij ook wel een beetje als een wereldreis voelt, de afgelopen week (Ja, verdorie het is alweer een wéék!!) Vijf dagen terug zat ik nog te beven in Nairobi en nu ben ik dus in Eldoret.

Ik had al gezegd dat Eldoret een beetje ’t Gooi van Kenia is. Een (voor Keniaanse begrippen) wat luxere plaats in één van de mooiste valleien, Rift Valley.
In het centrum van Eldoret staat het Klique Hotel, het hotel van Edwin, waar we nu een paar nachten mogen verblijven. Edwin is helemaal blij met onze komst. De afgelopen weken heeft hij ons bijna dagelijks gebeld om te “confirmen” of we nu wel echt zouden komen..
Nu we er zijn, wil hij het liefst dat we tot de 20e hier blijven i.p.v. dat we teruggaan naar Mombasa.

Het was de bedoeling morgen door te reizen naar Masai Mara, daar twee dagen te blijven en dan de reis af te sluiten met een bezoek aan de Kilimanjaro..
Maar.. het blijkt maar weer eens dat een reis door Kenia zich niet laat plannen. Want in verband met overstromingen is Masai Mara ontoegankelijk en daardoor loopt ons plan dan door te reizen naar Tanzania in het honderd.. We redden het dan qua tijd niet, omdat we in Mombasa ook nog onze “verplichtingen” hebben.

We hebben nu besloten morgen door te reizen naar Lake Bogoria in plaats van Masai Mara en dan zondagavond weer terug te gaan naar de kust.
De reis is dan dus eerder klaar dan de bedoeling was.. Ik vind het wel jammer, vooral van de Kilimanjaro, maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer best.. We hebben zoveel mooie en gave dingen mogen doen en zien de afgelopen week (en sowieso tijdens ons hele verblijf in Kenia), dat ik ook wel soort van ‘verzadigd’ ben.
Er zijn ook nog zoveel andere dingen waar ik niet aan toe ben gekomen. Ik heb nog een héééle lange “things-to-do-list”. Ik zou hier bij wijze van nóg wel drie maanden kunnen blijven, met al die plannen… Maar dat betekent alleen maar dés te meer reden om terug te komen!! ;-)

Maar om even terug te komen op het onderwerp.. vanaf maandag komt mijn “Liefs” dus weer gewoon uit Mombasa. :-)
Ik kijk er op één of andere manier ook wel weer naar uit. Lekker nog wat leuke dingen doen met Ahmed en Terry, genieten van de laatste Keniaanse gewoonten met Fran en Loes, weer fijn in m’n eigen appartement en natúúrlijk uitgebreid afscheid nemen van al die bijzondere mensen.

En… misschien hou ik nog wel een héél klein beetje tijd over iets af te strepen van mijn “things-to-do-lijstje”

  • 11 Januari 2010 - 08:23

    Marloes:

    Miek, je houdt me van mijn werk af met al je verhalen!
    Je weet al dat ik met mijn hoofd stiekem nog steeds in Kenia zit, en met jouw verhalen helemaal! Heerlijk! Dankjewel dat je me nog ff daar houdt.. ;)
    Blof is altijd goed, helemaal daar! Heb ik vorig jaar ook zoveel geluisterd (voor mij ook vooral om nog maar iets Nederlands te horen) en vooral 'Niets dan dit' was echt mijn nummer daar...
    Groetjes en nog veel plezier!
    Xx jullie stalker :P

  • 11 Januari 2010 - 09:10

    Noortje:

    Jammer van de Kilimanjaro, maar volgens mij kan het voor jou al niet meer stuk. En geniet er nog maar even van daar, voordat je naar het koude, besneeuwde Nederland komt, waar wij geen hand meer voor ogen zien door de sneeuwjacht; ons een weg banen door de sneeuwduinen. Niet dus. Het valt allemaal heel erg mee, maar vandaag is er wel een klassieker op natuurijs :D

  • 11 Januari 2010 - 10:20

    Kim Van Den Berg:

    Balen dat je je reis niet af kunt maken maar.... volgens mij vermaak jij je in mombasa en Omsteken ook reuze goed??!!
    Ik ben alleen bang dat wij je op het KVT nog weer een keer gaan missen voor 3 maanden??!! Ik sluit het in het iedergeval niet uit! Geniet nog even lekker meis en tot gauw!!
    dikke kus kim

  • 11 Januari 2010 - 10:23

    Hanneke :

    Lieve Annemiek,
    Want zij stuurt mijn mailtjes uit Kenia, en uit Kenia een sms. Met de prachtigste verhaaltjes en gofd wat vind ik dat lief!!!
    Ik mail je.
    Kus

  • 11 Januari 2010 - 15:33

    Paula:

    jammer van de Kilimanjaro idd, maarja wat je zegt je hebt ook al zooooooooveel andere mooooie dingen gezien, word helemaal jaloers als ik naar je foto's kijk!!

    nou het is hier echt een syberische aangelegenheid... maar niet heus, dat zeggen allemaal op het nieuws en zo. echt wat een onzin! :P maarja

    groeten uit Syberie dan maar....

  • 11 Januari 2010 - 16:25

    Pa:

    Jij hebt een horloge; de afrikaan heeft de tijd

  • 11 Januari 2010 - 16:27

    Pa:

    The wild dogs cry out in the night
    As they grow restless longing for some solitary company
    I know that I must do what's right
    As sure as Kilimanjaro rises like Olympus above the Serengeti
    I seek to cure what's deep inside, frightened of this thing that I've become

    TOTO Africa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Eldoret

Annemiek

In 2009 vertrok ik in het kader van mijn opleiding Pedagogiek voor het eerst naar Kenia om daar samen met 3 studiegenoten een project op te zetten voor kinderen met een beperking. Drie maanden later, veel nieuwe en bijzondere ervaringen verder, lieten we een project met 150 kinderen achter. Terug in Nederland kon ik het niet loslaten en ontstond het plan om het project verder voort te zetten... Inmiddels heb ik samen met Marloes en Kim de Stichting Why Not opgericht, om zo het werk voor deze kinderen voort te zetten. Op 13 december 2010 vertrok ik voor de tweede keer naar Kenia, dit keer samen met Marloes en Kim... Na een maand moest ik weer terug naar Nederland om af te studeren. Kim en Marloes bleven... Het is nu 2013 en ik ben al bijna 3 jaar niet meer in Kenia geweest. Hoog tijd dus om weer terug te gaan!! Op 7 december 2013 ga ik voor ruim 3 weken weer terug, om alles weer opnieuw te beleven!!

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 135529

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 27 Maart 2016

Bliksembezoek?!

25 Mei 2015 - 12 Juni 2015

Terug van weggeweest

06 December 2013 - 29 December 2013

3 jaar later....

13 December 2010 - 13 Januari 2011

Terug naar Kenia (2010-2011)

05 November 2009 - 21 Januari 2010

Miek naar Kenia

19 Oktober 2009 - 21 Oktober 2009

Als een wervelwind door Rome

Landen bezocht: