Blog 65: Back to luxe... - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Annemiek Karsijns - WaarBenJij.nu Blog 65: Back to luxe... - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Annemiek Karsijns - WaarBenJij.nu

Blog 65: Back to luxe...

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

05 Januari 2010 | Kenia, Nairobi

Pffffffff... op moment van schrijven lig ik helemaal uitgeteld op mijn EIGEN tweepersoonsbed in mijn EIGEN kamer in Klique Hotel in Eldoret..
Dat is een heel verschil met het bed in de banda van de afgelopen 2 nachten..
Ik hou best van back to basics, maar moet toegeven dat ik het echt heerlijk vond vanavond weer een warme douche te hebben, een keer niet mijn hoofd te stoten als ik in bed stap en gewoon de tijd te hebben mijn kleding uit te trekken i.p.v. onder de dekens mijn pyjama aan te trekken omdat het echt TE koud was..
Nee, die luxe in het hotel van Edwin bevallen me zo voor een paar dagen stiekem wel.. Al helemaal na een dag als vandaag. Want als er vandaag 2 diehard reizigers geweest zijn, dan zijn Fran en ik het wel..

Maar wat was het weer een dag met een gouden randje!!! Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen...

Bij het begin lijkt me het handigst...

Nadat we gister nijlpaarden hadden gespot in de "voortuin" van onze banda (zoooo gaaf!) ben ik ondanks de kou en het k*t bed (sorry ;-)) als een blok in slaap gevallen.. We moesten er vroeg weer uit, omdat we vandaag naar Hell's Gate zouden gaan..
Na 't ontbijt gingen we op zoek naar 2 mountainbikes en op weg naar Hells' Gate.
Daar aangekomen snapte ik trouwens echt niet waarom ze Hell's Gate deze naam hadden gegeven.. (Want even zonder dollen.. Als de hel er zo uitziet, weet ik niet waarom ik me zo braaf mogelijk probeer te gedragen in het leven ;-))

Hell's Gate is te vergelijken met Amboseli, maar dan 10x zo groen!!
En de ervaring op de fiets is toch weer héél anders dan in een auto! Echt heel gaaf!
Fran en ik hebben een flink stuk door het park gefietst en echt héél veel dieren gezien.. Giraffen, zebra's, impala's en dat op soms nog geen 2 meter afstand.. Soms moesten we alleen oppassen dat we de dieren niet wegjoegen met ons gelach en geklets.. Want we hadden het wel érg gezellig op de fiets!

Na een tijdje kwamen we aan bij de grodge waar we te voet een tour konden maken, met een gids..
Samen met hem zijn we het "echte" Hell's Gate ingegaan. Nu legde de gids me uit dat Hell's Gate zijn naam te danken heeft aan zijn onbegaanbare wegen.. En dat hebben we geweten!! Het was echt even hardcore survival, maar super tof! We klommen langs ravijnen, sprongen over beekjes en hadden écht het meest prachtige uitzicht vanaf de uitkijkberg..
De gids keek een beetje boos, en daarom dacht ik dat 'ie me niet zo aardig vond.. Toen we later een foto van 'm wilden nemen bleek dat hij niet wilde lachen omdat hij geen tanden had.. Arme man..
Op een gegeven moment liepen we langs en over een vulkaan. Er kwam een watervalletje uit en het water daarvan kookte gewoon. De gids vertelde dat we daar wel een ei in konden koken..
Verdorie, waarom had ik nou geen ei meegenomen?! Toen ik de gids vroeg of hij er niet 1 kon leggen moest hij ineens zo hard lachen, dat we inderdaad konden zien dat hij geen tanden had.. Ik dacht even dat hij erin zou blijven.. Zo grappig was het nou ook weer niet.. ;-)

Anyway, 2 uur later kwamen we uitgeput weer terug bij onze fietsen.. Tja... en toen moesten we het hele eind nog weer terugfietsen naar de gate..
Daar hadden we even niet aan gedacht.. Maar zoals het Zuid-Afrikaanse gezegde al zegt: Nie worrie nie.. Lieten we ons niet van de wijs brengen.. En dus hebben we gewoon een safaribusje angehouden, of we niet een stukkie mee konden rijden.. (wat een slappelingen hè ;-))

Vanaf de gate zijn we wel zelf weer teruggefietst naar het Fishermans camp, waar we op onze driver konden wachten..

Om 17.00 uur precies kwam Koech ons met zijn gele bolide ophalen en zo zijn we in sneltreinvaart naar Eldoret gescheurd!! We reden zó hard dat we amper konden genieten van de zonsondergang in Rift Valley, maar gelukkig hebben we wel mooie foto's kunnen maken.. Ik dacht dat we met Amboseli en Hell's Gate wel zo'n beetje de mooiste plekjes van Kenia gezien hadden, maar ik verbaas me elke keer weer opnieuw.. Rift Valley doet echt niet onder!!

Om half 9 kwamen we aan in Eldoret, waar we even lekker met Essy hebben gegeten en daarna naar onze kamers zijn gegaan, omdat we amper nog de vork naar onze mond konden brengen van vermoeidheid..
Morgen komt Edwin ons halen voor het ontbijt en gaat hij ons Eldoret laten zien..

En nu lig ik dus in bed, aan jullie te vertellen wat ik allemaal weer gedaan heb.. Ik kan me echt niet voorstellen dat het nog maar een paar uurtjes geleden is dat ik op de mountainbike door Hell's Gate scheurde..
De tijd gaat veel te snel..
Gelukkig heb ik nog een paar dagen om ervan te genieten!!

Nu gaat echt het lichtje uit!!
Morgen weer een dag!!

  • 07 Januari 2010 - 11:24

    Paula:

    haha voor die gids had jij gewoon de grap van de eeuw! heeft ie ook es een keer een lolletje:P haha;)

    we wachten de foto's wel weer af!


  • 07 Januari 2010 - 11:24

    Paula:

    Sandrien: ik ben ook 2keer de eerste!! yeah!

  • 07 Januari 2010 - 13:34

    Sandrien:

    :-)

  • 07 Januari 2010 - 16:07

    Agnes:

    Is Hells Gate niet de mond van die gids? :)

  • 07 Januari 2010 - 16:07

    Hettie:

    Blijf jij jezelf nog maar even verbazen.


  • 07 Januari 2010 - 19:02

    Noortje:

    Wauw, wat een gave dingen heb je gedaan! En wat maak je toch veel me in een korte tijd.
    Geniet er nog maar lekker van! Groeten vanuit een nog steeds koud Nederland

  • 07 Januari 2010 - 20:37

    Laela:

    Ik ben ook erg nieuwsgierig naar je foto's hoor. Het klinkt allemaal zo mooi.

  • 07 Januari 2010 - 21:49

    Pia:

    Lijkt me heel spannend zo'n safaritocht op de fiets. Toch kom je heel relaxed over. Hoe is het om oog in oog te staan met een olifant?

  • 08 Januari 2010 - 06:44

    Kim Van Gent:

    Hey meis,
    ben blij dat je zo'n leuke tijd hebt gehad. Na die vele blogs van je begin je me toch aardig jaloers te maken. Ik wil ook op reis. :P
    Geniet nog lekker van de laatste dagen!

  • 08 Januari 2010 - 19:16

    Kim Van Den Berg:

    Geweldig die gids... ik bleef er ook even in zoals je het schrijf zie ik het helemaal voor me!
    Jij bent helemaal verslaafd van Kenia aan het worden!! dat word nog afkikken als je weer terug komt!.
    Geniet lekker van al die geweldige indrukken.
    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Annemiek

In 2009 vertrok ik in het kader van mijn opleiding Pedagogiek voor het eerst naar Kenia om daar samen met 3 studiegenoten een project op te zetten voor kinderen met een beperking. Drie maanden later, veel nieuwe en bijzondere ervaringen verder, lieten we een project met 150 kinderen achter. Terug in Nederland kon ik het niet loslaten en ontstond het plan om het project verder voort te zetten... Inmiddels heb ik samen met Marloes en Kim de Stichting Why Not opgericht, om zo het werk voor deze kinderen voort te zetten. Op 13 december 2010 vertrok ik voor de tweede keer naar Kenia, dit keer samen met Marloes en Kim... Na een maand moest ik weer terug naar Nederland om af te studeren. Kim en Marloes bleven... Het is nu 2013 en ik ben al bijna 3 jaar niet meer in Kenia geweest. Hoog tijd dus om weer terug te gaan!! Op 7 december 2013 ga ik voor ruim 3 weken weer terug, om alles weer opnieuw te beleven!!

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 135515

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 27 Maart 2016

Bliksembezoek?!

25 Mei 2015 - 12 Juni 2015

Terug van weggeweest

06 December 2013 - 29 December 2013

3 jaar later....

13 December 2010 - 13 Januari 2011

Terug naar Kenia (2010-2011)

05 November 2009 - 21 Januari 2010

Miek naar Kenia

19 Oktober 2009 - 21 Oktober 2009

Als een wervelwind door Rome

Landen bezocht: