Blog 18: Even genieten! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Annemiek Karsijns - WaarBenJij.nu Blog 18: Even genieten! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Annemiek Karsijns - WaarBenJij.nu

Blog 18: Even genieten!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

20 November 2009 | Kenia, Nairobi

Zoveel mensen, zoveel wensen..
Nee, ik heb het niet over een foute televisiereclame over lenen, maar over verschillende meningen. Neem nou het woord “vakantie”. Onder vakantie verstaan we toch allemaal wat anders!
De één denkt bij vakantie aan backpacken in Australië, terwijl de ander zich op een strand aan de costa del sol waant, met de bijbehorende cocktail in de hand.
Het “ultieme vakantiegevoel” roept bij iedereen dus weer iets anders op..

Vakantie houdt voor mij in dat ik vrij ben van alle verplichtingen. Even niet werken, even niet studeren, even alleen maar genieten.. Soms beperkt vakantie zich bij mij ook niet alleen maar tot mijn vakantiedagen. En soms ben ik zó met vakantie en alles eromheen bezig, dat ik voor het genmak vergeet dat er ook nog verplichtingen zijn… waar ik dan (terecht) ook door mijn omgeving weer op aangesproken word.

Kenia is (als ik de touroperators moet geloven) een populaire vakantiebestemming. En uit Lonely Planet kan ik opmaken dat zowel de backpacker die opzoek is naar de “Big Five”, als de partyanimal die meer houdt van de 3 Z’s (zon, zee en zuipen) hier terecht kunnen. Kenia is gevarieerd. Dat heb ik zelf ook al wel gezien.
Mombasa town is bijvoorbeeld leuk, maar altijd druk. Veel verkeer, drukbezochte winkels en markten en vooral héél véél mensen!!
Nog geen 2 km verderop kom je in de luxe van Nyali en Bamburi beach terecht waar je alle rust van de wereld vindt, maar ook weer hele luxe resorts, wat voor mij dan weer niet voelt als écht Kenia. Weer 2 km verder kom je in Shanzu, waar het heel mooi is, maar ook de plek is waar zoveel te doen is..

Het vakantiegevoel is hier voor mij dus nog uitgebleven. Ik ben hier natuurlijk ook niet om vakantie te vieren, laat dat voorop staan, maar normaal kan ik aan wat zon en een glas rosé al genoeg hebben om in een vakantiestemming te komen. En met een beetje vakantiegevoel zou het die drie maanden hier wel een stuk aangenamer maken ;-) (dat moeten jullie toch met me eens zijn!)
Toch had ik als ik boodschappen ging doen in Mombasa, een strandwandeling maakte op Nyali Beach of even met de kinderen uitrustte onder een boom in Shanzu niet het gevoel dat dat “ultieme vakantiegevoel” zou komen.

Toch moet ik toegeven dat ik vandaag tóch stiekem wel een hééél klein beetje een vakantiegevoel gehad heb.
Francis en ik zijn aan het eind van de middag namelijk even het werk in Shanzu, de drukte in Mombasa en de luxe van Nyali beach ontvlucht..
We zijn in de Matatu gestapt en gewoon wat rond gaan kijken. Uiteindelijk kwamen we terecht in Mtwapa, waar we een hele mooie baai vonden en wat écht de meest vredige plek van de omgeving genoemd kan worden. Het had het mooie van Shanzu en de rust van Nyali beach, maar dan zonder de luxe resorts en het drukke verkeer. En daar zat echt een super leuk restaurantje, dat op een vlot gebouwd was..
Over het algemeen kan ik helemaal niet lang stilzitten en heb ik nooit echt rust in mijn lijf omdat ik nog van alles moet doen, maar hier voelde ik me echt even helemaal relaxt.
Ik denk dat we er wel 2 uur gezeten hebben.. Even geen werk, even geen drukte en ook even geen Kenianen die van alles van je willen.. Gewoon lekker kletsen en genieten van de rust en de omgeving (onder het genot van een drankje, natuurlijk!)..

Toen we weer terugreden naar Mombasa zeiden we tegen elkaar dat we dat plekje maar goed moesten onthouden, voor als we het weer eens zat zijn in Shanzu en Mombasa, want drie maanden is best lang..
Het is maar goed dat we dit ontdekt hebben, want ik weet zeker dat ik er nog eens terug kom.
Toch zo gek nog niet, dat Kenia!

Op dit moment zit ik echt weg te zweten in het internethok, terwijl er een show gaande is in Sunrise en over een halfuurtje hebben we een afspraak met een touroperator over wat er verder allemaal te doen is in Mombasa en omstreken.. Dus ik ga gauw weer terug!

Dikke kus!!

  • 20 November 2009 - 20:52

    Pa:

    Groeten uit Friesland

  • 20 November 2009 - 21:26

    Kim Van Den Berg:

    vakantie gevoel..... wat?? ik ben druk aan het werk hier!!!!
    Ben heeeel jaloers!!

    xx

  • 20 November 2009 - 21:26

    Kim Van Den Berg:

    vakantie gevoel..... wat?? ik ben druk aan het werk hier!!!!
    Ben heeeel jaloers!!

    xx

  • 20 November 2009 - 22:36

    Paula:

    vakantie gevoel moet je zeker af en toe hebben.. anders is het niet vol te houden ;)..

    bij jou is het harstikke warm.. en wij hebben vanavond geschaatst.. opzich best vaag :P

    groeten!!


  • 21 November 2009 - 07:20

    Jantine:

    Hee miek!
    Was zeker een beetje te vergelijken met es grau??
    hihihi

    Xx

  • 21 November 2009 - 13:18

    Marloes:

    Ik geniet van je verhalen!
    En ik ken dat plekje... ;) Erg mooi!

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Annemiek

In 2009 vertrok ik in het kader van mijn opleiding Pedagogiek voor het eerst naar Kenia om daar samen met 3 studiegenoten een project op te zetten voor kinderen met een beperking. Drie maanden later, veel nieuwe en bijzondere ervaringen verder, lieten we een project met 150 kinderen achter. Terug in Nederland kon ik het niet loslaten en ontstond het plan om het project verder voort te zetten... Inmiddels heb ik samen met Marloes en Kim de Stichting Why Not opgericht, om zo het werk voor deze kinderen voort te zetten. Op 13 december 2010 vertrok ik voor de tweede keer naar Kenia, dit keer samen met Marloes en Kim... Na een maand moest ik weer terug naar Nederland om af te studeren. Kim en Marloes bleven... Het is nu 2013 en ik ben al bijna 3 jaar niet meer in Kenia geweest. Hoog tijd dus om weer terug te gaan!! Op 7 december 2013 ga ik voor ruim 3 weken weer terug, om alles weer opnieuw te beleven!!

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 135569

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 27 Maart 2016

Bliksembezoek?!

25 Mei 2015 - 12 Juni 2015

Terug van weggeweest

06 December 2013 - 29 December 2013

3 jaar later....

13 December 2010 - 13 Januari 2011

Terug naar Kenia (2010-2011)

05 November 2009 - 21 Januari 2010

Miek naar Kenia

19 Oktober 2009 - 21 Oktober 2009

Als een wervelwind door Rome

Landen bezocht: