Opkickverschijnselen - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Annemiek Karsijns - WaarBenJij.nu Opkickverschijnselen - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Annemiek Karsijns - WaarBenJij.nu

Opkickverschijnselen

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

25 Mei 2015 | Kenia, Mombassa

Met een baan in de hulpverlening is toegeven dat je lichtelijk verslavingsgevoelig bent niet heel verstandig. Maar gezien mijn openlijke hardloopverslaving en 'ik heb deze schoenen niet nodig maar ik koop ze toch'-probleem, hoef ik daar niet meer heel geheimzinnig over te doen.
Ik hou mezelf altijd maar voor dat mijn 'verslavingen' gezonder zijn dan een verslaving aan roken of gokken ;-)... Je moet iets om het voor jezelf te verantwoorden denk ik dan maar.
Als ik een week niet gelopen heb ben ik strontchagrijnig (lees: ik vind dan dat ik mijzelf daarachter kan verschuilen), en heb ik altijd spijt van die niet gekochte aankoop (en ja, vaak ook van al die schoenen die in de kast staan en ik nooit aan heb), of hou ik mijzelf voor dat ik afkickverschijnselen heb om toch maar weer aan de verslaving toe te geven?

Het werkt ook andersom!
Sinds ik afgelopen zaterdag op het KVT de deur achter me dichttrok (woehoee een MAAND verlof!!!) heeft elk nummer op de radio weer een boodschap. Zetten artikelen die ik lees me aan het denken en gaan gesprekken met vrienden natuurlijk naar over één ding... Kenia! Why Not!
Zelfs de map met oude blogs die al maanden onaangeraakt op mijn bureau ligt, lag van de week ineens in de weg.. Met als gevolg dat ik een uur later niet meer wist waarvoor ik ook alweer op mijn werkkamer was...
Het is weer zover, het is tijd om weer te gaan.

"Miek, waar blijft je pré blog?!", vroeg Kim gisteren aan me.. "Ik heb nog niks voorbij zien komen op waarbenjij.nu en je gaat al bijna!"...
Het was nét het laatste zetje in de rug om toch de site er maar weer eens bij te pakken. Het hoort erbij! Kenia=beleven en ik kan het niet laten.... Ik móet schrijven! En dus beginnen mijn handen alweer te trillen, is zelf iets simpels als boodschappen doen alweer een aanleiding voor een blog en zal ik vannacht wel weer geen oog dichtdoen van alle ideeën die in me op komen.

Enn... ik heb natuurlijk mijn hardloopschoenen ook ingepakt ;)

Gelukkig ga ik maar 3 weken ;-)
Tot in Kenia!

  • 25 Mei 2015 - 23:18

    Kim ( Mattie En Collega :

    He Miek,
    We gaan weer aftellen......
    Jij voor je reis en de ontmoeting met al die bijzondere kids en ik vol verwachting op je mooie en ontroerende verhalen!
    Ik wens je een voorspoedige reis en boven al GENIET!!
    Dikke knuffel Kim

  • 26 Mei 2015 - 07:50

    Jantine:

    Gelukkig...ze gaat weer schrijven.
    Ben ik er toch een beetje bij:)
    Goede reis lieverd!

  • 26 Mei 2015 - 08:39

    Peter:

    En jij kon het bijna niet geloven dat ook wij aftellen tot K-Day?! Túúrlijk leven en lezen we weer mee. Benieuwd naar alles wat je gaat meemaken, bloggen en besturen-van-dichtbij. Veel succes, goede reis en tot thuis. Trots op Why Not!

  • 27 Mei 2015 - 15:58

    Marlou:

    Jaaaaa toch een blog!!!!
    Inmiddels ben je al goed aangekomen in het land waar je je hart aan hebt gegeven (oke oke... een gedeelte van je hart, want de rest heb je gegeven aan Twan!)
    Lieverd, geniet er van! Pas goed op jezelf maar zorg dat het 2,5 top weken worden!!
    Ik ben nu al weer benieuwd naar je volgende blog.
    Dikke kus!

  • 27 Mei 2015 - 20:05

    Anke (collega En Fan):

    Heej Annemiek

    Leuk om een beetje met je mee te mogen reizen.
    Ik kijk uit naar je verhalen.

    Geniet en maak er weer wat moois van.

    Lieve groetjes, Anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

In 2009 vertrok ik in het kader van mijn opleiding Pedagogiek voor het eerst naar Kenia om daar samen met 3 studiegenoten een project op te zetten voor kinderen met een beperking. Drie maanden later, veel nieuwe en bijzondere ervaringen verder, lieten we een project met 150 kinderen achter. Terug in Nederland kon ik het niet loslaten en ontstond het plan om het project verder voort te zetten... Inmiddels heb ik samen met Marloes en Kim de Stichting Why Not opgericht, om zo het werk voor deze kinderen voort te zetten. Op 13 december 2010 vertrok ik voor de tweede keer naar Kenia, dit keer samen met Marloes en Kim... Na een maand moest ik weer terug naar Nederland om af te studeren. Kim en Marloes bleven... Het is nu 2013 en ik ben al bijna 3 jaar niet meer in Kenia geweest. Hoog tijd dus om weer terug te gaan!! Op 7 december 2013 ga ik voor ruim 3 weken weer terug, om alles weer opnieuw te beleven!!

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 135461

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 27 Maart 2016

Bliksembezoek?!

25 Mei 2015 - 12 Juni 2015

Terug van weggeweest

06 December 2013 - 29 December 2013

3 jaar later....

13 December 2010 - 13 Januari 2011

Terug naar Kenia (2010-2011)

05 November 2009 - 21 Januari 2010

Miek naar Kenia

19 Oktober 2009 - 21 Oktober 2009

Als een wervelwind door Rome

Landen bezocht: