Blog 76: De waterval.. - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Annemiek Karsijns - WaarBenJij.nu Blog 76: De waterval.. - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Annemiek Karsijns - WaarBenJij.nu

Blog 76: De waterval..

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

16 Januari 2010 | Kenia, Mombassa

Op mijn diplomauitreiking van het SPW kreeg ik een toespraak van mijn studieloopbaanbegeleider.. In haar verhaal vergeleek ze mij met een waterval. Omdat ze daaraan had moeten denken toen ze me voor het eerst leerde kennen..
Ik praatte veel en snel, en daarom legde ze de link.. maar ze maakte ook de vergelijking omdat het volgens haar met watervallen zo was dat je wanneer je erachter kijkt, vaak iets heel anders te vindt, dan je aan de voorkant ziet..

Ik was ontroerd door haar lieve woorden.. :-)

Ik hou van praten, dat is wel duidelijk denk ik. Ik vertel graag over wat ik doe en wat me bezig houd. (en ben er hier wel achter gekomen dat ik er ook graag over schrijf)
Nu de laatste dagen in Kenia zijn aangebroken, is het ook tijd voor evalueren. Er gaat geen dag voorbij dat we niet even met z’n drietjes (of tweetjes) in gesprek zijn over de afgelopen periode.. En dus ben ik helemaal in mijn sas. ;-)
Lekker filosoferen over wat we allemaal geleerd hebben, lachen om alle stomme en grappige dingen die we gedaan hebben en terugkijken op leerzame momenten.

Ik weet niet hoevaak de zin “weet je nog toen….” al gezegd is, maar ik weet zeker dat het wel een paar keer per dag is.
We weten inmiddels van elkaar wat het mooiste, rotste en grappigste moment is en zijn het met elkaar eens dat we elkaar écht hebben leren kennen.

Vandaag liep ik met Marloes op het strand, zoals we zo vaak gedaan hebben. Maar vandaag was het anders, omdat het de laatste keer was. De komende dagen hebben we het te druk met andere dingen en dus waren we blij dat we vandaag nog even de tijd vonden afscheid te nemen van het strand.. We zijn er zeker 2 uur geweest, hebben gekletst, foto’s gemaakt en vooral héél véél gelachen!

Ik heb hier veel geleerd, maar ook afgeleerd.. Het praten ben ik echter nog steeds niet verleerd.. Maar dat is maar goed ook, want ondanks ik in mijn verhalen al heel veel verteld heb, heb ik jullie nog zooveel te vertellen! (dus bereid jullie maar vast voor mop mijn spraakwaterval ;-))

Vanavond hebben we het afscheidsfeest. Francis is momenteel naar Shanzu om een geit te kopen en te slachten en ik moet groentes gaan snijden voor onze pilau! We krijgen heel wat eters, dus ik moet echt aan de slag!

Tot morgen
xx

  • 18 Januari 2010 - 19:34

    Ank:

    please

  • 18 Januari 2010 - 19:34

    Ankie:

    Ja, ik ben de eerste, met dank aan Noortje :P

  • 18 Januari 2010 - 19:34

    Noortje:

    Leuk om te lezen! Volgens mij klopt het wel.
    Geniet nog van de laatste dingen, want voor je het weet is het voorbij. Veel plezier op het feest!

    *eerste* ;)

  • 18 Januari 2010 - 19:35

    Noortje:

    hmm, toch niet. Flauw Ank!!!

  • 18 Januari 2010 - 19:40

    Ankie:

    succes met koken:D

  • 18 Januari 2010 - 19:42

    Ankie:

    Haha, er staan nu 6 reacties van 2 mensen haha

  • 18 Januari 2010 - 20:01

    Jantine:

    ìk weet nog goed dat je lerares dat zei!!

    geniet van je feestje vanavond!!

    Dikke kus Jantine(L)

  • 18 Januari 2010 - 21:22

    Paula:

    nou ik kijk nu al uit naar je (andere) verhalen hoor! echt reuze interessant en super leuk!!

  • 18 Januari 2010 - 21:25

    Paula:

    PS: leuke foto's!!

    MEN... WAT ZIJN JULLIE BRUIN!!!!! super leuk:P

  • 18 Januari 2010 - 21:42

    Pia:

    Wie wordt Hollands next Topmodel?

  • 18 Januari 2010 - 22:15

    Pa:

    Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering.

  • 19 Januari 2010 - 17:39

    Kim Van Den Berg:

    Jullie zijn echt compleet ingeburgerd!! Zetten jullie de kop van de geit ook op het dak van jullie appartement???? xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Annemiek

In 2009 vertrok ik in het kader van mijn opleiding Pedagogiek voor het eerst naar Kenia om daar samen met 3 studiegenoten een project op te zetten voor kinderen met een beperking. Drie maanden later, veel nieuwe en bijzondere ervaringen verder, lieten we een project met 150 kinderen achter. Terug in Nederland kon ik het niet loslaten en ontstond het plan om het project verder voort te zetten... Inmiddels heb ik samen met Marloes en Kim de Stichting Why Not opgericht, om zo het werk voor deze kinderen voort te zetten. Op 13 december 2010 vertrok ik voor de tweede keer naar Kenia, dit keer samen met Marloes en Kim... Na een maand moest ik weer terug naar Nederland om af te studeren. Kim en Marloes bleven... Het is nu 2013 en ik ben al bijna 3 jaar niet meer in Kenia geweest. Hoog tijd dus om weer terug te gaan!! Op 7 december 2013 ga ik voor ruim 3 weken weer terug, om alles weer opnieuw te beleven!!

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 135527

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 27 Maart 2016

Bliksembezoek?!

25 Mei 2015 - 12 Juni 2015

Terug van weggeweest

06 December 2013 - 29 December 2013

3 jaar later....

13 December 2010 - 13 Januari 2011

Terug naar Kenia (2010-2011)

05 November 2009 - 21 Januari 2010

Miek naar Kenia

19 Oktober 2009 - 21 Oktober 2009

Als een wervelwind door Rome

Landen bezocht: